zondag 29 juli 2012

Week 2 van de voorbereiding Marathon Amsterdam

Afgelopen week heb ik mij, ondanks de hitte, toch aan mij schema weten te houden. Totaal heb ik de afgelopen 7 dagen 42,8 km afgelegd.
Dinsdag 24 juli planning 6,4 km in 5:53 min/km werd 7 km in een tempo van 5:40 min/km.
Woensdag: rust maar ik heb het programma van woensdag gelopen, dat zou 8 km moeten zijn waarvan 4,8 km in een verhoogd tempo van 5:17 min/km. Ik liep 9 km waarvan 5 km in een tempo van 5:07 min/km.
Donderdag heb ik de loop van dinsdag herhaald.
Vandaag zondag zou ik een lange duurloop van 14,4 km moeten lopen in een tempo van 6:15min/km.
Ik heb mij echter opgegeven voor de trainingslopen voor de marathon van Amsterdam, hier stond een loop van 20 km in de planning in een tempo van 6 min/km. Uiteindelijk werd dat 6:11/km in een groep.
Ik heb me voor deze trainingslopen opgegeven om nog meer een stok achter de deur te hebben om te gaan lopen.
De loop was goed georganiseerd en je kon je aansluiten bij een groep die het tempo liep dat het beste bij je eigen tempo aansloot. Onderweg was er een drinkpost neergezet waar ca. 1 minuut gestopt werd en je een bekertje drinken kreeg. De groep waar ik in liep was ca 50 personen groot en gaf je een beetje het gevoel hoe het is om in een groep te lopen, hetgeen nuttig kan zijn voor de marathon van Amsterdam met 12.000 deelnemers.
Komende week saat er weer 3 lopen in de planning maar dat probeer ik weer op 4 te zetten door de loop van donderdag op woensdag te lopen en op donderdag de loop van dinsdag te herhalen. In het weekend moet er dan een lange loop worden gedaan van 16 km maar daar maak ik waarschijnlijk 20 km van zodat het in de lijn van deze week past.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten