maandag 23 januari 2012

Gisteren voor de 9e keer gelopen dit jaar. Wanneer je begint met hardlopen zijn er altijd weleens moeilijke momenten en gisteren was zo'n moment. Er stond een krachtige storm die ik op het eerste stuk pal tegen had zo erg zelf dat ik na ca. 9 minuten besloot om terug te gaan en dan met wind in de rug. Dit ging 2 minuten sneller als heen.
In totaal heb 2,8 km gelopen in 17 minuten.

Vandaag heb ik binnen gelopen op een loopband, alles kan je dan van te voren vastleggen. Ik heb 20 minuten gelopen in een tempo van 9 km per uur, daarbij was de loopband ingesteld op een kleine hellingshoek. Hierdoor heb je het gevoel dat je tegen een vals plat oploopt waardoor je een behoorlijke kracht op je kuiten voelt. Tijdens het lopen heb ik mijn hartslag gemeten, die lag rond de 165 slagen per minuut.
Binnenlopen op een loopband voelt aanmerkelijk zwaarder aan als buiten lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten