maandag 30 januari 2012

Vandaag heb ik alweer voor de 13e keer deze maand hardgelopen en het ging super.
Vanochtend las ik nog dat de Nederlanders weer dikker zijn geworden en dat nu 60% van de mannen te dik zijn!
Ik heb even nagekeken wat je BMI zou meten zijn om gezond te zijn en dat is een BMI tussen de 20 en 25. Ik hoor ook tot de categorie te dik, mij BMI is 27, uitgaande van de situatie op 1 januari toen ik 88 kg woog. Vanochtend voor het lopen woog 86 kg en dan heb ik een BMI van 26, het gaat dus langzaam de goede kant op.

Vandaag dan dus de 13e keer gelopen, ik heb gekozen voor een rondje Driehuizen dat is 9,1 km. Het was behoorlijk koud 0 graden met een oostenwind. Ik startte met de wind in de rug waardoor ik in het eerste deel geen last had van de kou. Terug richting huis was ik inmiddels dusdanig opgewarmd dat de wind geen probleem meer was. Het lopen ging geweldig ik deed er 51 minuten en 22 seconden over en dat was een iets hoger tempo dan afgelopen zaterdag. De snelheid was 10,7 km per uur het is geweldig als je merkt hoe snel je je conditie opbouwt.

Zaterdag liep ik voor het eerst 10 km en ik was zelf nogal nieuwsgierig hoeveel last ik daarvan zou hebben. Zaterdagmiddag en avond had ik zware vermoeide benen met name de kuiten voelde zeer vermoeid aan. Zondag was dit wonder boven wonder geheel verdwenen maar het leek me beter om de boel niet te forceren en een dag rust te nemen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten