zaterdag 28 januari 2012

Mijn doelstelling om een uur te kunnen hardlopen of joggen in een tempo van 12 km per uur is na een kleine maand deels al gelukt. Vandaag liep ik een rondje waarvan ik dacht dat het 8 km zou zijn maar achteraf 10,08 km! Gemeten met mijn Garmin sporthorloge.
Ik liep er 58 minuten en 18 seconden over dat is 10,4 km per uur.
Het belangrijkste is om in ieder geval makkelijk een uur te kunnen lopen en dat is nu zover want makkelijk ging het. De snelheid komt later van zelf wel.
1 januari liep 15 minuten in een iets lager tempo en nu dus een uur, super!

Het was overigens windstil en een graad of 4 maar het voelde absoluut niet koud aan.
Nu even afwachten of er pijntjes optreden, de laatste keren voelde ik de dag na het lopen een beetje pijn in mijn enkel, tot nu voelt het goed.

Afgelopen 2 dagen heb ik niet hardgelopen, donderdag niet om een rust dag te houden en gisteren was ik het van plan maar stelde het steeds uit. Van uitstel komt afstel! Dat is vaak een probleem je kan altijd wel verzinnen om later te gaan lopen en dan regent het dus uitstellen en dan komt het moment dat je denkt: 'Ik loop morgen wel.'
Vanochtend eerst uitgeslapen en toen meteen gaan lopen met bovenstaande resultaat.

Gisteren ben ik overigens bezig geweest met een nieuwe website over voedingssupplementen: www.supplement-info.nl  hierin schrijf ik over diverse voedingssupplementen en wat die kunnen toevoegen aan de gezondheid. Deze site komt steeds meer informatie op.

Onderwerpen tot nu toe zijn:
Groene thee en dan met name EGCG uit groene thee
Astaxanthine de krachtigste antioxidant die er op deze wereld is te vinden.
Co-enzyme Q10 en Ubiquinol

Later volgt er meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten