maandag 16 april 2012

Wederom 7,2 km hardgelopen

Vanochtend 7,2 km hardgelopen, hetzelfde rondje als zaterdag. Ik probeer de boel nu niet te forceren en het geleidelijk aan op te bouwen. Vandaag was de pijn zo goed als weg en ik hen niet het idee dat het nu na afloop erger is geworden. Straks masseer ik de spieren weer los en dan verwacht ik dat het weer een stukje beter gaat. Zodra de pijn helemaal weg is en blijft ga ik de afstand weer wat opvoeren.
Ook vandaag weer de hartslagmeter omgehad en een kleine eindsprint gedaan om te zien hoe hoog mijn hartslag kan zijn. Gemiddeld was mijn hartslag 164 slagen per minuut, mijn hartslag op het laatst ineen soort sprint was maximaal 176 slagen per minuut in hoeverre dit daadwerkelijk mijn maximum hartslag is weet ik nog niet daarvoor zou ik een iets feller eindsprint moeten doen.
Op 2/3 van het parcours registreerde mijn hartslagmeter een verhoogde hartslag tot 190 slagen per minuut zonder reden? Het was op een oneffen stuk dijk misschien een meetfout, misschien iets om in de gaten te houden. Ik heb hier overigens niets van gemerkt. Volgens de meting van de snelheid waren er in dat stuk ook een korte periode grote tempowisselingen zodat een meetfout het meest voor de hand liggend is.
Het rondje ging overigens in 38 minuten en 45 seconde, ruim 11 km per uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten