woensdag 4 april 2012

Eindelijk weer hardgelopen

Na bijna 2 weken stilstand heb ik vandaag de draad weer opgepakt. De afgelopen 2-3 weken had ik pijn in mijn rechter onderbeen die mij toch van het lopen weerhield. De pijn kon ik vrij specifiek lokaliseren op 1 plek alsof ik er een schop tegenaan had gekregen. Rust heelt alle wonden en zo ook dit pijntje hoort tot het verleden (ten minste daar ga ik vooralsnog vanuit).
Vanochtend begon ik de dag met een smoothie met jus d'orange met daarin 2 theelepels tarwegraspoeder. Tarwegras zit boordevol vitaminen en moet dus een goede start van de dag zijn. Informatie hierover kun je vinden op de volgende link: tarwegras


Maar dan het lopen:
Ik had besloten om het rustig aan te doen, niet te lang en niet te ver. Ik heb daarom gekozen voor een rondje van 7 km deels over verharde weg, waarbij ik zoveel mogelijk de sintels langs de weg heb opgezocht en deels over een dijk met een grasondergrond, ook hard vanwege de droogte van de laatste dagen maar ongetwijfeld zachter dan asfalt.
Het lopen viel niet mee, alsof ik weer helemaal van voor af aan moet beginnen maar ik heb weer gelopen en dat is het belangrijkste. De 7 km gingen uiteindelijk in 40 en een halve minuut geen supertijd maar daar ging het niet om.
Nu afwachten hoe het morgen voelt, ik doe straks voor de zekerheid wel even ijs op de plek die zeer deed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten