donderdag 15 maart 2012

10 km hardlopen

Inmiddels ben ik weer terug in Nederland na een verblijf van een kleine week in Frankrijk. Gelukkig is het weer ook hier een stuk beter geworden, vandaag een blauwe lucht 15 graden en nauwelijks wind.
Ik heb weer een paar dagen stil gezeten waardoor de benen en dan met name de schenen en de enkels wat rust hebben gekregen. Het mooie weer daagde me uit om een rondje van 10 km te gaan lopen. De eerste keer dit jaar in korte broek.
Het lopen ging super, ik wilde het, voor mijn doe, rustig aan doen maar ik zag al snel op mijn sporthorloge (garmin 305) dat ik tamelijk snel van start ging. Het gevoel was goed en het is dan of het vanzelf gaat, ik loop dan een tempo zonder er echt kracht voor te moeten zetten. De eerste paar kilometer gingen in een tempo van bijna 12 km/uur. Uiteindelijk liep ik 10 km in 53 en een halve minuut, dat is een snelheid van 11,3 km/h gemiddeld.
Na afloop voelde het nog steeds geweldig, als of je er gelijk nog 10 km achteraan kan plakken. Nu maar even kijken hoe het morgenochtend voelt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten