donderdag 1 maart 2012

Rondje van 10 km

Vanochtend bij het opstaan had ik een beetje pijn in mijn linker enkel (gisteren overigens ook). De pijn komt natuurlijk door de belasting op de enkels die het hardlopen met zich meebrengt. Zodra ik schoenen aan doe met een goed voetbed dan is de pijn weg en kan ik normaal lopen. Mijn hardloopschoenen hebben een goede ondersteuning waardoor ik geen pijn heb wanneer ik hardloop.
De weersomstandigheden waren goed, droog en bijna geen wind en een temperatuur van ca. 9 graden.
Omdat ik me verder goed voelde besloot ik om 10 km te lopen en het ging super. In het eerste deel een beetje stijve kuiten maar dat werd al snel minder en ook de enkel voelde ik niet.
Uiteindelijk liep ik de 10 km in 55 minuten en 12 seconden en dat geeft een voldaan gevoel.
Straks neem ik een astaxanthine capsule om het herstel te verbeteren. Ik verwacht dat ik in de loop van de avond weer wat pijn in de enkel ga krijgen ben benieuwd hoe dat morgen gaat. Nu eerst douchen en dan een calorie arme dorstlesser: Thee, waarschijnlijk groene thee om me nog net iets fitter te voelen.
Morgen een rustdag. Ga ik mijn rusthartslag meten en mezelf wegen om te kijken of al de trainingen van de afgelopen 2 maanden voor resultaat hebben opgebracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten