dinsdag 28 februari 2012

11 km hardlopen

Vandaag een druilige dag motregen maar niet koud en weinig wind. Kortom ideaal om te lopen.
Op het moment dat ik ging lopen was het droog en daarom besloot ik om een rondje van 11 km te gaan hardlopen, eigenlijk 10,8 km. Ik had me voor genomen om niet om de paar minuten op mijn sporthorloge te kijken om te zien hoe hard het ging maar om  puur op het gevoel af te gaan. Ik heb wel van die vaste punten in mijn hoofd waar ik weet wat voor tussentijden ik de vorige keren ongeveer had.
Ideaal weer en het voelde goed en de tussentijden gaven aan dat ik een fractie boven mijn gemiddelde liep. De vorige keer liep ik dit rondje in 1 uur 2 minuten en 24 seconden en toen had ik na 7 km een harde wind tegen. Ik wil niet perse een record lopen maar omdat op dat gedeelte mijn tempo goed bleef, ruim onder de 6 minuten per km besloot ik om in het laatste deel toch het tempo bewust vast te houden. Uiteindelijk voldaan en niet overdreven  moe arriveerde ik in 1 uur en 7 seconden, ruim 2 minuten sneller maar helaas net niet onder het uur. Blijft er nog wat over voor de volgende keer.
Ik gebruik om mijn tijd, traject en snelheid te meten een Garmin Forerunner 305, ik heb er geen aandelen in maar voor mij is dit een perfect horloge. Wellicht is dit model niet meer te krijgen en is er inmiddels en verbeterde versie van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten