dinsdag 7 februari 2012

Schaatsen door de Eilandspolder

Vandaag maar niet hardgelopen. Ik zag vanochtend de sneeuwschuiver over het ijs gaan en dat maakte de verleiding erg groot om te gaan schaatsen. Aan het begin van de middag ben ik op de ijsbaan in Grootschermer gaan schaatsen, hier was de hele W.J. Driessenschool aanwezig om met zijn allen lekker te schaatsen dan gym in het gymlokaal.
Daarna de Eilandspolder in! Schaatsen is toch wel even iets anders en daarom eerst maar een klein stuk van de Eilandspoldertocht geprobeerd. Het plan was om even te kijken hoe het stuk Grootschermer-Schermerhorn zou gaan. Dit hele stuks is geveegd en het grootste deel is goed ijs met hier en daar een scheur (maar ja het blijft natuurijs dus dat hoort erbij), verder zijn er stukken met ruw opgevroren sneeuw. Maar het grootste deel is uitstekend ijs. Het ging zo lekker dat ik maar meteen doorgereden ben van Schermerhorn naar De Rijp. Ook dit deel is helemaal geveegd en voor de wind ging het lekker vlot. Vanuit De Rijp was er een traject geveegd terug naar Grootschermer, helaas met tegenwind maar hier kunnen de vegers niets aan doen.
Al met al iets meer dan een uur geschaatst over een afstand van ca. 15 km, ik had niet mijn Garmin horloge om dus de exacte afstand is een schatting (wellicht doe ik het morgen nog een keertje over).

Het geveegde parcours heeft een breedte van 1-1,5 meter en is goed te schaatsen, je kan onder alle bruggen door schaatsten en je hoeft op dit deel nergens van het ijs af.
Met dank aan alle vrijwilligers die zich hebben ingezet om het parcours sneeuwvrij te maken.

Laat de Eilandspoldertocht maar komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten