woensdag 15 februari 2012

Herstel loop

Vandaag het hardlopen weer opgepakt na anderhalve week schaatsen. Maandag en dinsdag voelde ik nog wel hier en daar een pijntje in de enkels en de kuiten maar dat leek nu wel over.
Om niet te gelijk maar weer 9-10 km te gaan lopen heb ik het rondje van 7 km gedaan en ik moet zeggen het voelde zwaar. De schaatsbeweging is toch wel iets anders dan hardlopen, voor me gevoel was ik niet vooruit te branden. Zware benen die extra zwaar werden door de tegenwind die ik het eerste deel had.

Ik heb rustig gelopen om geen blessures te krijgen en achteraf viel het dan toch wel weer mee. In 40 minuten was ik weer terug, een snelheid van 10,4 km/uur. Niet mijn beste tijd maar zoals ik al eens eerder heb opgemerkt gaat het er niet om dat ik iedere dag een record loop maar dat ik wel blijf lopen. Achteraf geeft het dan toch wel weer een voldaan gevoel als je eenmaal lekker onder de douche staat.
Vrijdag is het de bedoeling om weer te lopen.

Omstandigheden vandaag:
Temperatuur 6 C
Wind: NW 31km/h
Luchtdruk 1015 mbar

Voedingssupplementen:
Astaxanthine 4 mg om het herstel te verbeteren
Teavigo 2 capsules om me gewoon beter te voelen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten