vrijdag 17 februari 2012

Rondje 10 km

Vandaag gewoon lekker 10 km gelopen zonder problemen. Het was relatief mooi weer, droog weinig wind 7 graden C, de handschoenen en de muts konden thuis blijven. Na terugkomst heb je dan zo gevoel van 'ik kan nog wel een rondje'. Dat is uiteraard wat overdreven.
Onder het hardlopen kan ik aflezen hoe snel het gaat, ook al probeer ik niet op mijn snelheid te letten doe ik dat enigszins toch. Ik wil in ieder geval proberen om de tijd over 1 km onder de 6 min te houden en in zo constant mogelijk tempo te lopen, zonder te veel verval aan het einde. Dit lukt tot nu steeds vrij goed mijn gemiddelde kwam uit op 10,6 km/h en als ik de grafiek bekijk is dit vanaf het begin tot het einde zo.
Vanochtend eerst begonnen met een tarwegras-shake, zelf gemaakt met tarwegraspoeder opgelost in water. tarwegras zit namelijk vol vitaminen en mineralen en moet de 'energie boost' van de dag zijn. Tarwegras is op zich gezond maar helaas vind ik het niet erg lekker, het smaak een beetje naar groentesoep zonder zout en koud. Of ik door de tarwegras zo lekker heb gelopen weet ik niet dat blijft altijd moeilijk te bepalen, misschien een dag wel en dan weer niet tarwegras nemen als ik ga lopen en dan kijken of dit verschil uitmaakt. Informatie over tarwegras kun je vinden op tarwegrasinfo.
Uiteraard heb ik eveneens weer mijn egcg/teavigo ingenomen en astaxanthine, dit is een vaste dagelijkse procedure ongeacht of ik die dag loop of niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten