maandag 6 februari 2012

Gisteren hardgelopen, terwijl iedereen op het ijs stond heb ik besloten om te gaan hardlopen. Schaatsen is leuk maar aangezien ik er geen super ster in ben voegt het weinig toe aan mijn conditie. Met hardlopen ga ik ten minste echt zweten en kom ik voldaan weer terug.
Het was koud -4 graden op het moment dat ik ging hardlopen, dat was 16.00 uur, er was weinig wind die uit zuidelijke richting kwam. Ik besloot om richting Driehuizen te lopen in een rondje met de klok mee. Ik maak deze afweging vanwege de wind die ik dan in begin even tegen heb. Dit was echter niet geheel waar het laatste stuk kwam de wind van schuin voor me maar het waaide niet erg hard dus het viel mee hoewel het wel koud aanvoelde.
Het lopen ging erg goed de delen door de dorpen waren een beetje glad omdat er wat papperige sneeuw lag maar het was goed te doen. Bijna het hele traject heb ik het zelfde tempo gelopen zonder verval, sterker nog het tempo ging zelfs een fractie omhoog de laatste 2 km.
Vanwege de kou had ik de volgende kleding aan:
Muts (wol)
2 T-shirts en een trainingsjack
Stretch sportbroek met een sportbroek eroverheen en daarover een joggingbroek
Handschoenen, deze deed ik halverwege uit.


In het eerste deel leek dat dit iets te veel kleding was, vooral mijn romp was warm maar tegenwind was het goed. Tegen wind werden mijn armen koud, hier zat maar 1 laag omheen terwijl ik door de handschoenen zweethanden kreeg.


Samenvatting van zondag 5 februari 2012
Afstand 9,1 km
Tijd 50 min. 9 seconden
Gemiddelde snelheid 10,9 km/h
-4 graden Celcius
ZZW-wind 12 km/h
Luchtdruk 1032 mbar


Gebruikte voedingssupplementen:
Teavigo / EGCG 160 mg 2 capsules
Astaxanthine 4 mg 1 capsule

Geen opmerkingen:

Een reactie posten