zondag 19 februari 2012

Rondje van 7 km hardlopen

Vandaag redelijk mooi weer, af en toe een bui maar we hebben buienradar dus kun je een losse bui ontlopen.
Ik had vandaag besloten om na de 10 km van vrijdag een iets kortere afstand te hardlopen maar dan wel in een iets hoger tempo. De keuze viel op een afstand van 7 km, ik heb inmiddels van die basis rondjes waarmee ik diverse afstanden kan samenstellen. Het eerste stuk had ik wind tegen en probeerde ik een strak tempo te lopen, ik kijk steeds op mijn garmin en probeer, tegenwind, onder de 5 min 40 sec per kim te blijven dit lukte vrij goed. Na 1/3 van de afstand kwam de wind van opzij en in het laatste deel had ik de wind in de rug (op de laatste 500 meter na). In dit deel verhoogde ik iets het tempo en maakte een wat langere pas.
Het resultaat gemiddels deed ik 5 minuten en 24 seconde over een km, dat is ruim 11 km/h. Langzaam gaat het richting mijn streven van 12 km/h en dit gaat zeker lukken! Inmiddels ben ik ook 1 kg afgevallen, voor het eerst woog ik voor het hardlopen 85 kg, na het lopen ben ik een halve tot hele kilo lichter maar dat telt niet.

Gegevens:
Temperatuur: 5 C
NW wind 26 km/h

Mijn favoriete voedingssupplement: Astaxanthine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten