woensdag 1 februari 2012

Het is nu precies een maand geleden dat ik het hardlopen weer heb opgepakt. Een kleine evaluatie.

1 januari 2012 liep is een kwartiertje, gewoon om het gevoel weer terug te krijgen het ging redelijk gemakkelijk.
De afstand heb ik geleidelijk verhoogd en het ging steeds beter. Van 5,4 km naar 7 km en het tempo ging ook steeds meer omhoog. Afgelopen zaterdag had ik 10 km gelopen in een sneller tempo dan de eerste loop op 1 januari. Maandag liep ik 9 km wat wederom super ging.
En dan vandaag, wederom de 9 km zoals afgelopen maandag nu een minuutje langzamer, 52 minuten en 30 seconden. De snelheid omhoog krijgen is niet mijn eerste streven, ik wil gemakkelijk een uur kunnen hardlopen zonder problemen en dat lukt nu. Oké, ik loop ruim 50 minuten maar 10 minuten langer is geen probleem, dat voel ik gewoon.
De snelheid gaat vanzelf geleidelijk omhoog en het is uiteraard niet zo dat ik iedere keer een nieuw record neerzet, maar ik verwacht wel dat ik over 2 maanden 12 km per uur kan lopen.

Ik gebruik de volgende voedingssupplementen:
's morgens 2 capsules Teavigo (= 150 mg EGCG uit groene thee) op een lege maag.
1 capsule Astaxanthine 4mg in de loop van de dag.

Teavigo slik ik om me energieker te voelen en ter preventie van allerlei welvaartsziekten.
Astaxanthine gebruik ik om dat dit het uithoudingsvermogen en herstel bevordert. De Zweedse Cross country ploeg gebruikt dit ook vanwege dezelfde reden.
Informatie over beide stoffen kun je vinden op: supplement-info.nl

Dan vandaag:
Het was ruim 3 graden onder nul dus had ik wat meer kleren aangedaan. Muts en handschoenen, een T-shirt met sweater en een sweater jasje. Jogging Broek met daaronder een stretch sportbroek met een sportbroek er over. Dit was voldoende om de kou te trotseren.
Het eerste stuk had ik de wind van schuin opzij, met name was dit koud in mijn gezicht. Naarmate ik verder liep werd ik warmer en had daar geen last meer van. Het 2e gedeelte van het parcours had ik de wind schuin tegen dit was zwaar niet zo zeer vanwege de kou maar gewoon om dat met een stevige tegenwind het moeilijker lopen is.
Uiteindelijk liep ik het traject in 52 minuten en 30 sec. met een heerlijk hardloopgevoel.

Samenvatting van vandaag:
Afstand 9,1 km
Tijd 52 min. 38 sec.
Gemiddelde snelheid: 10,4 km/h
-3 graden Celcius
NO-wind 35 km/h
Luchtdruk 1036 mbar


Geen opmerkingen:

Een reactie posten