vrijdag 24 februari 2012

Rustig lang gelopen

Vandaag had ik mij voorgenomen om het tempo bewust wat lager te houden als anders en dan meer kilometers te lopen. Een van de doelstellingen die ik had was ook om gewicht te verliezen en dat valt tot nu toe wat tegen. Na ruim anderhalve maand ben ik 1 kg kwijt, ik weeg nu 85 kg. Oké  ik let niet speciaal op mijn voeding maar iets sneller afvallen had toch wel gemogen.
Ik heb eens gelezen dat vetverbranding efficiënter is als je rustige loopt, je bent dan bezig met aërobe verbranding en dan worden met name de vet reserves aangesproken. Om het allemaal optimaal te berekenen zou je eigenlijk je hartslag moeten meten en aan de hand van je rusthartslag het optimum bepalen om het meeste vet te verbranden. De hartslagmeter heb ik nog niet aangesloten dus ik doe het op gevoel. Rustiger lopen regelmatiger ademhalen moet een lagere hartslag betekenen en dus een betere verbranding.
Het lopen ging top, 11 km in uiteindelijk 1 uur en 2 minuten, dat is 10,4 km/h. Na afloop wat gerekt en ik kan er weer tegen voor vandaag. Het is de bedoeling dat ik nu regelmatig een 'rustige' training ga inbouwen en kijken of dat een goed resultaat gaat geven mbt het afvallen.
Ook ga ik mijn hartslagmeter aansluiten op mijn Garmin, de enige reden dat ik dat nog niet heb gedaan is omdat het batterijtje op is en ik ben al weken bezig om er eentje te kopen.


Omstandigheden:
8 graden C
WZW wind 28 km/h
Droog
1023 mbar



Geen opmerkingen:

Een reactie posten