woensdag 22 februari 2012

Harde wind

Vandaag zag het er allemaal mooi uit, droog weer, beetje bewolkt en wat wind. Nederland is vlak dus een beetje wind is al gauw een behoorlijk bries. Ik besloot om een rondje te gaan hardlopen van 9 km en koos de richting van het rondje zo dat ik in het eerste deel de meeste tegenwind zou hebben.
Het was 8 graden C dus dat leek mee te vallen echter met een tegenwind van 31 km/h, dat is volgens wikepedia windkracht 5 (vrij krachtig), viel het niet mee. Tegen de wind inlopen lukt nog wel, het gaat alleen iets minder snel maar het voelt erg koud aan. Vooral de handen en je hoofd worden koud, benen en romp hadden weinig last. Ik had 2 T-shirtjes aan en een sweater en verder een joggingbroek, ruim voldoende. Alleen me handen leken over het eerste deel tegenwind wel ijs, ik had uiteraard geen handschoenen aan en mijn hoofd was koud ik had geen muts op, leek me wat overdreven, maar wel een pet. Verstand op nul en gewoon maar doorlopen dan wordt je vanzelf warm dacht ik bij mezelf en op een gegeven moment heb je de wind niet meer tegen. Dat was ook zo, al voor ik de wind in de rug kreeg waren me handen en hoofd warm. Voor de wind heb je dan zelfs het gevoel dat je wel in je korte broek had kunnen lopen, wat waarschijnlijk ook wel zo is maar ja je hebt altijd wel tegenwind.

Het lopen ging uiteindelijk goed, 9,1 km in 51 minuten en een paar seconden een gemiddelde snelheid van 10,7 km/h. Het tempo verschil was dit maal wel iets groter met name op een deel met de wind pal tegen kwam ik niet onder een snelheid van 6 minuten per km. Dat is dan toch wel leuk van zo'n garmin horloge met GPS dat je kan zien hoe het gaat en of dat klopt met je gevoel.

Omstandigheden:
Wind: WZW 31 km/h
Temperatuur: 8 C
Luchtdruk 1026 mbar
Geen neerslag
Na afloop: 1x Astaxanthine 4 mg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten