zondag 4 maart 2012

Blessure na een nieuw rondje

Gisteren een nieuw rondje bij mij in de buurt uitgeprobeerd waarvan k dacht dat het ruim 11 km zou zijn, dit bleek achteraf 'slechts' 10,5 km. Lopen ging goed, ik liep het in 58 minuten. De  weersomstandigheden waren goed, geen wind bewolkt maar droog en een temperatuur van 10 graden.

Maar...
Na afloop een beetje pijn in mijn schenen die vanochtend nog niet helemaal over was. Dit is mogelijk Shint Splint of Shin Splint, een irritatie van het beenvlies door overbelasting. Dit komt meestal door te snel te veel te willen, langer afstand en te snel lopen. Een harde ondergrond kan ook een oorzaak zijn wanneer je lichaam hier nog niet aangewend is.
Ik herken mij in een aantal van deze punten, ik train altijd op asfalt, soms een klein stukje gras maar 95% is toch wel verharde weg. De laatste week heb ik de afstand opgevoerd naar iedere keer 10 km, voorheen liep ik nog weleens een 6 km tussendoor. Mijn schoenen zijn volgens mij wel goed maar misschien moet ik even terug naar de winkel om dat na te laten kijken.

Vandaag loop ik sowieso niet dus dan krijgen de benen rust. Verder ga ik het koelen met ijs, ook een advies wat ik heb gevonden met google en ga ik extra rekoefeningen doen voor de kuiten.
Morgen ga ik ook nog maar niet lopen dan ga ik op de hometrainer fietsen, dit is dan weer een andere spierbelasting en zijn er geen schokken op de voet en onderbeen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten