maandag 12 maart 2012

7 km Lac du Causse, Frankrijk

Gisteren was het mooi weer in de Correze wat mij deed besluiten om een rondje te gaan hardlopen. De dag ervoor had ik ook al gelopen maar omdat er geen pijn was in de schenen en enkel kon ik de verleiding niet weerstaan. Ik heb gezocht naar een route die ik zou kunnen gaan lopen in de buurt waar ik verlijf, ik kwam op Lac de Causse. Dit is een soort stuwmeertje in de Correze in de buurt van Brive la Gaillarde. Met Google had ik gezien dat een rondje ca. 7 km zou moeten zijn. Rond het meer loopt een wandelpad en je kan overal goed parkeren. Omdat het mooi weer was en ook nog zondag was het er erg druk met wandelaars. Ik starte aan de westkant van het meer en liep met de klok mee. Het parcours was ode begaanbaar maar heeft wel een harde ondergrond, dus iets anders dan de bosgrond van de laatste dagen. Het parcours was niet vlak maar er zaten kleine klimmetjes in.


Uiteindelijk heb ik er ruim 37 minuten over gedaan. De totale lengte was 6,88 km. Ik liep dus ruim 11 km per uur hetgeen ik niet verwacht had. Gemeten met mijn Garmin forrunner 305. Na afloop had ik een beetje pijn in de schenen maar na wat rekoefeningen leek dit al minder te worden. Nu de 'day after' heb ik geen last van de schenen en enkel maar ik ga voor de zekerheid toch maar niet hardlopen vandaag. Het parcours rond Lac du Causse is zeker een aanrader voor een ider die hier in de buurt is, bijvoorbeeld tijdens een vakantie. In het meer kan zomers gezwommen worden, er zijn diverse stranden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten